onsdag 1 juli 2015

Alla resor har en början....

Det hela bestämdes på mindre än en kvart.
Jag och Karin är på väg hem från New York, där vi firat min 50-årsdag när Karin kläcker iden.
- Jag skulle vilja fira min 50-årsdag med en roadtrip i USA.
- Då gör vi det, jag har alltid drömt om att uppleva Grand Canyon, vi gör en Thelma&Louise helt enkelt, fast utan slutet?!
- Ok, jag vet två sköna tjejer som nog gärna hänger på....Carina och Gunilla, jag tror vi 4 skulle funka bra tillsammans.
- Ok, ring och fråga!
Karin frågar och innan hon riktigt hunnit förklara vad det hela handlar om så säger båda två att de absolut är med på vår ide.
Vi känner inte varandra, alla fyra, men vi har just bestämt att vi ska på en bilsemester tillsammans. Under 5 veckor ska vi resa ihop längs USA:s södra delar från öst till väst. Vi bestämmer en första träff hemma hos Gunilla på söder för att börja planera Vår bit på väg.

Första träffen hemma hos Gunilla blir lite av en lära känna-varandra-träff, egentligen är det bara jag som inte träffat två av tjejerna, de andra har träffats mycket, främst genom jobb, men de har också blivit vänner privat. Vi berättar lite om oss själva och lite om våra reseerfarenheter i allmänhet och USA  i synnerhet. 
Vi är mellan 33 och 50 år lever bor och verkar i Stockholm, våra erfarenheter av USA varierar mycket. Jag är den som är minst berest överhuvudtaget och som precis varit för första gången i New York och USA. Karin är född i Kalifornien  men uppväxt i Sverige, hon har varit tillbaka många gånger på jobb, semester och för att besöka släkt och vänner. Carina och Gunilla har båda semestrat flera gånger i olika delar av landet olika lång tid.
Nåväl, vi planerar grovt angående tidsplan, rutt, budget och bilval. Nästa träff skall bli hos Karin och då ska vi börja planera mer i detalj men också prata om våra förväntningar på resan. En facebookgrupp bildas så att vi kan hålla kontakten lätt och snabbt.
Vår bit på väg börjar så smått ta form!



3 kommentarer:

  1. Åh, den här trippen ska jag följa :) jag har själv varit på några mindre road trips med Carina och vet att allt kan hända!

    SvaraRadera
  2. Det här är så roligt och kommer bli en underbar upplevelse för oss alla fyra, det är jag övertygad om! Jag är dock 33 och inte 37 =)

    SvaraRadera