lördag 24 september 2016

Facebook, resfeber och vi har följare över hela världen

Att resa bort innebär att livet innan resan ska gå i ”fastforward”; höststäda i trädgården, vinterdäck, reseförsäkring, räkningar, städa (VARFÖR gör man det?), ser till att någon ska bo i mitt lilla hem när jag är borta, ja man sätter liksom vardagen på autoreply…

Om 31 dagar drar vi och nu är vi på startsträckan. Vissa av oss jobbar som galningar, en av oss är nykär och en av oss har nog mer resfeber än oss tre andra tillsammans. Vi har en stängd Facebook-grupp till för oss (4 personer) och gruppen har gått från ett sätt att i lugn och ro tipsa om saker, hålla koll på budgeten, bestämma tid för nästa träff etc till att fullständigt ha exploderat i trådar som knappt går att följa och svarar man inte på 20 minuter, får man en påminnelse på mess att man ska svara och jag dör av skratt när jag går igen om alla inlägg, det är som en resa i sig själv. Vi måste hitta ett sätt att spara dessa inlägg.

Jag inser att denna resa kommer att innehålla så många upplevelser att det kommer ta ett halvår efter att vi kommer hem att smälta. Vi har planerat boenden på ungefär hälften av ställen och det är mest AirBnb, men också en del hotell.

Nu när Gunilla fixat så vi kan bo flott på Bellagio, så kräver hon att vi ska se Oceans 11, 12 och 13 och kände jag inte henne tillräckligt väl, så hade jag avkrävt en visitation av hennes bagage innan vi åker efter skidmasker eller nåt. He he eh …

Visste ni att 200-300 st. som läser varje blogginlägg vi gör? Det är ju jättekul. Och på det senaste inlägget är det 13 i USA, 9 i Frankrike, 4 på Cypern, 3 i Kroatien, 2 i Belgien, 2 i Norge och 1 i Grekland! Vilka är ni?

PÅ min systers väldigt tydliga önskan har vi nu ändrat så att man kan gå in och kommentera utan att vara inloggad på Google, hoppas det fungerar?


2 kommentarer:

  1. Och nu börjar inläggen dugga lite tätare också, kul! Oj vad vi längtar efter er här borta......det ska bli sååå kul att se er. Och självklart följer vi er här på bloggen!

    SvaraRadera
  2. Och det ska bli väldigt kul att träffa er därborta, som jag bara hört talas om genom Karin och Carina. ��
    //Sollan

    SvaraRadera