söndag 16 oktober 2016

En Grand Cherokee med släp borde ju funka😂😅

Helt plötsligt förstår jag allvaret och djupet. 
Just här och nu förstår jag innebörden av någat jag sett för länge sedan. Visst har jag anat och en och annan tanke har svävat förbi, men i dag kom som sagt var insikten om bilden.
Bilden från Vår resegrupps facebooksida i somras då Karin och Gunilla var i Visby, texten löd: "Möt Gunilla, en kvinna som packar lätt för en resa på 5 dagar.
Carina, kan du kolla om vi bokat en släpkärra"!
Här är bilden! ⬇️

Det är 9 dagar kvar till vår avresa och vi har nu kommit till avdelningen, packning.
Här jobbar vi på lite olika sätt i vår grupp kan man säga och personligen tror jag det är bra. Annars kan det hända vi får hyra ett släp, på riktigt.

Karin, som nu i elfte timmen kör en liten jobbresa till New york och kommer hem på fredag, använder sig av stereopackning. Dvs 2 packningar, medan hon packade till NY packade hon även till vår resa, man får hoppas att sarongen och kostymen hamnade i rätt väska ( kan bli svårt att förklara för NYPD varför hon har sarongen på sig på deras möten. Å andra sidan har hon ju "massor av dagar att fixa med packningen när hon kommer hem från NY". Att hon sen nämde något om styrelsemöte, däckbyte och höststädning i trädgården också de där timmarna hon är hemma är väl en baggis 😉

Carina är chill, hon ödslar inte tid på petitesser som packning. För det första ska hon jobba fram till en kvart innan planet lyfter och sen "har hon inte plats i sin lgh för att börja packa redan nu......." 🤔? Jag blir inte förvånad om hon checkar in 2 tomma resväskor på Arlanda och att desamma väger 273 kg styck när hon checkar in i Miami om 7 veckor....man ska ju SHOPPA 😜

Och så var det Gunilla då. Det är lite svårt att förstå hur hon tänker där men jag tror det är något i stil med, More is more less is bore. Jag tror hon älskar sin garderob för hon vill verkligen ha med hela den😉

Ja ni förstår.....så där håller det på.

Och jag då, hur tänker jag?Jo typ: En aftonblåsa för Ceasars Palace, en bikini för Karibien och jeans tröja till resten. Jag måste få plats med min kudde för annars kan jag inte sova..... funderar lite på täcket också faktiskt🤔😜






4 kommentarer:

  1. Ojojoj, mitt enda tips (efter ett antal resor till USA och en av dem som varade i 7 veckor) är ta med så lite som möjligt, helst bara handbagage! Se också till att ha kopior på pass, ESTA och inte minst gällande reseförsäkring!

    Ett annat tips är att ni delar upp lite mellan er i incheckat bagage - på så vis får alla något om en väska försvinner. Så många gånger vi har stått och konstaterat att "ja ha, nu har alla utom jag kläder" typ. Och ha en toppenkul resa!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för kloka råd och mycket användbara tips, det här tar vi till oss.
      Jag lovar dig att vi ska ha en bra resa :)

      Radera
  2. Hoppas ni får en underbar resa!!!!

    SvaraRadera