söndag 20 november 2016

Karins födelsedag!🌹

Ok, ursprunget till denna resa är ju att jag i samband med min otroligt jämna födelsedag önskade att få åka på en långsemester, inte för att fly, utan för att det passade riktigt bra med en långsemester. 3 sköna brudar hakade på och det blev vår resa tillsammans. 
Men då och då under resans gång har det blivit att vi firat mig och min födelsedag; mina vänner, min syster och systerdotter firade mig i Laguna, mina tre vänner, tillika resekollegor firade mig grandiost med Celine Dion i Las Vegas.
Därför när det närmade sig det aktuella datumet så tänkte jag att jag firat under hela resan, så en middag och lite vin va det som jag tyckte passade.
Och när jag vaknade på morgonen så Facetimeade jag lite med familj och vänner och skulle precis sätta mig ned för att äta frukost när telefonen ringde. Det va kusin Eva (som följt vår blogg och varit härligt engagerad) som ringde för att gratta. Vi snicksnackade lite när det plötsligt knackade på dörren (nu ska man alltså veta att boendet vi bodde i, bestämdes sent och väldigt få visste var vi bodde) Jag säger till min kusin att "nu knackar det på dörren" ... ja, ni har säkert gissat det, så klart att kusin Eva och hennes man Stefan stod utanför... det är ju tur att man har starkt hjärta, för det tog ett bra tag innan jag hann fatta att dom åkt runt halva jorden för att gratulera mig, allt med medbrottslingarna Sollan, Carina, Gunilla och min syster Monikas hjälp. Den känslan kan jag inte beskriva, jag kan fortfarande få gåshud när jag tänker på det! 

Inte i min vildaste fantasi... nåväl dagen blev ännu härligare än planerat, vi drack champagne, åkte en middagskryssning ut på den Mexikanska  Gulfen och bland delfiner, släkt och vänner i en magisk solnedgång firade jag in mitt 51:e år. 
Hela vår gemensamma semester har toppats gång på gång av underbara upplevelser, men min födelsedag kommer jag att minnas med extra mycket kärlek av så många olika skäl. 
❤️Karin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar