tisdag 29 november 2016

Sprit ger övervikt....på flera sätt🤔

Vi kanske inte är några partyprinsessor men ibland glimrar vi till. Efter att ha vridit ur det sista av solandet i Key west vår sista dag, gjör vi oss iordning för en lugn och fin båttur i solnedgången. Ganska snart inser vi att det nog inte kommer att bli så lugnt. I utbyte mot biljetten får vi en plastmugg i handen när vi går ombord, den är till spriten. 
Här finns ett gäng, redan halvpackade, pensionärer med enhetliga T-shirts med rexten "Its Johny's fault". När kaptenen hälsat välkommen ombord och berättar om förtäringen och den fria spriten ombord vrålar en ung kvinna "Yes, we are at the right place". 
Ett band spelar skön musik på fördäck och Margeritan flödar. Ner i min strupe har jag för mig att det flödar tre stycken, jag är osäker på vad som flödar ner i de andra.Det bjuds på plockmat och mera sprit, det blåser ganska kraftigt och plötsligt känner jag kallt vatten som stänker upp över hela min rygg....men nä det var inte vatten, en övergiven plastmugg med Margarita är just vad som blåst över mej. 
Bandet spelar, folk dansar, vi fotar solnedgången (Karin fotar fåglar.....eh..). 
Alla är mer eller mindre sliriga och mitt i alltihopa sitter en skräckslagen asiatisk barnfamilj.
Vi överlever och vinglar iland. Efter en mellanlandning på en sportbar och ytterligare Margarita och lite käk går vi in på Sloppy Joes. 

Ett riktigt skönt gäng spelar på scenen och här är riktigt bra stämning.
Som sagt var, vi är inga partpinglor och klockan har ju ändå hunnit bli ganska sent, typ 21.08 och mina kära reskamrater känner att det är dags att runda av.....!
Jag stannar kvar och tar ytterligare en öl sen går jag iväg och gör några inköp som kan vara en av de sämsta ideer jag någonsin kommit på. Jag köper en hängmatta. Mitt bagage väger redan långt över tillåten vikt och hur den här hängmattan med ett stag på 120cm ska få plats det han jag i skrivande stund inte den blekaste om. Jag tycker uppenbarligen det är ett bra köp och somnar nöjd! När alkoholen går in tar förståndet semester!
Men nu avslutar vi strax vår, semester alltså!
Puss❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar