lördag 5 november 2016

Sweden-bound! (But I'll be back;)

Efter snart två veckors semester är det dags för mig att göra en avstickare hem till Svea pga jobb, för att sedan åter ansluta till tjejerna när dom kommit fram till Miami. Då väntar en femdagars kryssning till Bahamas, några dagar ut på Florida Keys och sedan tillbaks till Miami innan det är dags att flyga hem igen. =)

Vi har haft helt otroliga dagar så här långt, ett ord som beskriver det hela är - KONSTRASTER. 


San Francisco - som var första gången för mig, var en underbar blandning av häftig storstad och mäktiga naturupplevelser, inte minst vackra TRÄD (som jag älskar).
  

Laguna Beach - var lugnt, varmt och härliga återseenden med underbara människor som jag lärt känna vid tidigare resor i området. Tack Karin för att du kopplat ihop mig med dessa sköna individer. Laguna mixat med dagstrip till LA/Venice, well, Venice är Venice. Och det är alltid en upplevelse. Jag upplevde också en kväll och tidig natt med star gazing som var fantastiskt - universum, stjärnor och planeter är ett annat stort intresse. Det blev ingen fototavla med hem från Laguna denna gång, även om jag prutade ner en ljuvlig skapelse med träd (go figure;) ) några hundra dollar. Blev dock ingen affär den här gången.
  
Las Vegas - har varit en extra-allt-upplevelse, med fantastiskt boende på Bellagio, makalösa shower i KA (världens dyraste produktion) och Celine Dion (som var bland det märkligaste hittills faktiskt) och en underbar sunset-helikopter-ride över Grand Canyon och Las Vegas Strip. Har också hittat en ny favorit-fotograf med bilder som är helt breathtaking, så nu kanske jag måste köpa en fototavla i alla fall!

Idag suger jag ut det sista av solen och poolområdet på Bellagio innan det är dags att sätta sig på planet till vinter-Sverige om några timmar. Det känns helt ok, med tanke på att jag alldeles snart ska åka tillbaks till mer tropiska breddgrader =)


Tjejerna kommer fortsätta att få underbara upplevelser i Tuscon, New Orleans (med amerikanska valdagen) Memphis, Nashville, och var det än bär därefter sedan på väg ner mot Florida (kanske Charleston, Charlotte, Savannah). Jag kommer följa bloggen och alla inlägg på FB och Insta med STORT intresse, och har hört att det kanske kommer inköpas någon form av docka för att kompensera för att jag inte är med ett par veckor nu ;) Ser fram emot alla selfies!

Drive safe söderut nu ladies och ta väl hand om varandra - njut av varje stund och dag och plats, så ses vi i Miami den 21 november. <3
 

Kramar och kärlek.
Gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar